Formularze i instrukcje dla Wnioskodawów
Warunkiem uzyskania wsparcia z LGD ,,Zielony Szlak Niziny Mazowieckiej’’ jest pozyskanie numeru EP (numer ewidencji producenta ARiMR), tj. numer identyfikacyjny nadawany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).
Na podstawie wytycznych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakresie pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027:
,,O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP’’
Obowiązek dotyczy wszystkich!
Niezależnie od tego, czy jesteś osobą fizyczną planującą założenie działalności gospodarczej, jednostką sektora finansów publicznych, stowarzyszeniem czy inną osobą prawną – aby otrzymać dofinansowanie z funduszy unijnych, musisz posiadać numer producenta ARMiR nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz.U z 2014 r. poz. 1872 z późn. zm.).
Czym jest numer ewidencji producenta ARiMR?
To 9-cyfrowy kod, który jednoznacznie identyfikuje każdego beneficjenta środków unijnych w ramach Wspólnej Polityki Rolnej. Stanowi on podstawę do ewidencji producentów rolnych i jest niezbędny do ubiegania się o różnego rodzaju dotacje i wsparcie.
Jak uzyskać numer EP?
Jeśli podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy nie posiada nadanego numeru identyfikacyjnego, należy wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek.
Wniosek o wpis do ewidencji producentów można złożyć:
- osobiście - składając wniosek na formularzu opracowanym i udostępnionym przez ARiMR – w oddziale ARIMR właściwym miejscowo,
- online – poprzez platformę e-PUAP używając swojego profilu zaufanego.
- Numer producenta ARiMR jest unikalny dla każdego podmiotu.
- Numer ten nie podlega dziedziczeniu – następca prawny musi samodzielnie ubiegać się o jego nadanie.
Jeśli już uzyskałeś numer ewidencyjny producenta (EP) kolejnym krokiem, jest rejestracja w systemie ARiMR, która umożliwi Ci korzystanie z systemu i m.in. składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą generatora.
Jak zarejestrować konto w PUE?
Aby skorzystać ze strony ARiMR, należy posiadać/utworzyć konto zgodnie z Instrukcją logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Uzyskanie dostępu do aplikacji (założenie konta) odbywa się w formie elektronicznej. System teleinformatyczny ARiMR regulowany jest w oparciu o art. 10 c ustawy ARiMR i dostępny jest z poziomu strony internetowej ARiMR - kliknij, aby przejść do strony
Szczegółowa instrukcja logowania PUE znajduje się poniżej w sekcji instrukcje dla wnioskodawców.
- Instrukcja dotycząca logowania PUE: Pobierz plik
- Instrukcja ustanawiania Pełnomocnika: Pobierz plik
- Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem PUE ARiMR: Pobierz plik
- Instrukcja powiadamiania sms: Pobierz plik
- Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu za pośrednictwem PUE ARiMR: Pobierz plik
- Wytyczne podstawowe zmienione – wersja obowiązuje od 16.09.2024r.: Pobierz plik
- Wytyczne szczegółowe: Pobierz plik
- Opis zgodności z kryteriami: Pobierz plik
- Oświadczenie o doświadczeniu: Pobierz plik
- Oświadczenie o formach promocji: Pobierz plik